본문 바로가기

NE능률

Grammar Bean (그래머빈) 4 답지 (2018)

반응형

더보기

GRAMMAR Grammar Bean 4권_해답 4교.indd 1 2018. 9. 27. 오후 3:31 4 비교급과 최상급 Step2 Practice p.12-15 A 1. higher 2. the most expensive C Adams 선생님은 우리 학교에서 최고의 16. the fastest 17. the most difficult B Mike는 나보다 키가 더 커요. 캐나다는 미국보다 더 커요. 여름은 봄보다 더 더워요. 그녀는 나보다 더 주의 깊게 운전해요. 선생님이에요. Tony는 그의 반에서 가장 빨리 달려요. 1월은 일 년 중 가장 추운 달이에요. 그는 한국에서 가장 유명한 배우예요. My Grammar Notes 1. more beautiful, busier 2. largest, saddest 3. than 4. the 3. safer 4. the happiest 5. the richest 6. shorter 7. more famous 8. the most popular 9. the youngest 10. slower 11. the best 12. the longest 13. the funniest 14. easier 15. the worst 18. the most interesting B 1. 1) taller than 2) shorter than 3) the tallest 2. 1) younger than 2) older than p.9 3) the youngest 3. 1) cheaper than 2) more expensive than 3) the most expensive Step1 Warm-Up p.10-11 C 1. 1) long 2) longer A 1. longer 2. biggest 3. smaller 4. better 5. cheapest 6. most famous 7. taller-tallest 8. younger-youngest 9. more-most 10. heavier-heaviest 11. faster-fastest 12. more interesting - most interesting 13. larger - largest 14. worse - worst 15. more popular - most popular 2. 1) clean 2) cleanest 3. 1) sad 2) saddest 4. 1) faster 2) fastest 5. 1) beautiful 2) most beautiful D 1. slower than 2. bigger than 3. larger than 4. the most popular 5. the best 6. worse than 7. more important 16. happier - happiest E 1. the laziest 2. faster than 17. more expensive – most expensive 3. lighter than 4. the youngest 18. sadder - saddest 5. hotter than 6. more difficult than 7. the cheapest 8. better than 9. the longest 10. the most important 11. the coziest B 1. O 2. V 3. O 4. O 5. V 6. O 7. V 8. V C 1. smaller 2. tallest 3. older 4. hottest 5. more important 6. easiest 7. less 8. laziest 2 - Grammar Bean 4 Grammar Bean 4권_해답 4교.indd 2 2018. 9. 27. 오후 3:31 Step3 Grammar into Writing p.16-17 6. the + 최상급 + of ~: ~ 중에서 가장 …한 A 1. is colder than fall 2. is smaller than Jeju Island 3. is the largest country 4. is the highest mountain B 1. is younger than David 2. is taller than Billy 3. is heavier than a box of plums C 1. My room is darker than your room. 2. Who is the richest person in the 3. He was the bravest of all the world? soldiers. 7. 첫 번째 문장에는 than이 쓰였으므로 형용사의 비 교급을 써야 하고, 두 번째 문장은 ‘the + 최상급 + in’의 어순을 따라 형용사의 최상급이 적절하다. 8. 첫 번째 빈칸에는 뒤에 than이 쓰였으므로 부사의 비교급이 들어가야 한다. 두 번째 빈칸에는 앞에 최 상급 형태가, 뒤에 기간을 나타내는 the year가 쓰 였으므로 ‘~ 중에서’라는 뜻의 of를 써야 한다. 9. ③ → I’m younger than Alice. 10. ③ heavyer → heavier 11. 뒤에 than 이 나오므로 비교급이 되어야 한다. diligent의 비교급은 more diligent, warm의 비교급은 warmer이다. 12. the + 최상급 + in ~: ~에서 가장 …한 13. ‘높이’는 high 로 표현하며, high 의 비교급은 4. Today is warmer than yesterday. higher이다. D 1. the most beautiful 2. the prettiest 14. 내가 오빠보다 한 시간 더 늦게 일어나므로 비교급 3. prettier than later than을 이용해 문장을 완성한다. 15. Tom이 Jessie보다 2달러를 더 많이 가지고 있으 므로, much의 비교급 more와 than을 이용해 문 p.18-20 장을 완성한다. 1. ④ 2. ③ 3. ① 4. ④ 5. ② 6. ① 7. ② 8. ④ 9. ③ 10. ③ 11. ② 12. I’m the shortest student in my class. 13. higher than 14. get up later than 15. more, than 비교급과 최상급을 이용한 표현 1. ①②③⑤는 모두 -er을 붙여 비교급을 만들지만, ④ expensive는 앞에 more를 붙여서 만든다. 2. ③ good – better – best / bad – worse – worst 다. 3. 앞에 more가 있으므로, smarter는 들어갈 수 없 4. 최상급 표현은 ‘the + 최상급 + in/of ~’의 어순을 취 하며, high는 1음절 단어이므로 끝에 est를 붙여 5. 의미상 ‘~에서(장소)’를 뜻하는 in이 알맞다. of는 ‘~ 최상급 형태를 만든다. 중에서’를 뜻한다. A 기차는 버스보다 더 빨라요. → 비행기는 기차보다 훨씬 더 빨라요. 내 손은 언니의 손보다 더 커요. → 내 아버지의 손은 내 손보다 훨씬 더 커요. B 나는 키가 점점 더 커지고 있어요. 날씨가 점점 더 추워지고 있어요. 영어는 점점 더 중요해지고 있어요. C 더 많을수록, 더 좋다. (다다익선: 多多益善) 당신은 더 많이 가질수록, 더 많이 원하게 돼요. 정답 및 해설 - 3 Grammar Bean 4권_해답 4교.indd 3 2018. 9. 27. 오후 3:31 나는 더 일찍 잠자리에 들수록, 더 일찍 일어나요. C 1. ② 2. ③ 3. ③ 4. ② 5. ① 6. ④ 가방이 더 클수록, 더 비싸요. D 1. ⓒ 2. ⓐ 3. ⓓ 4. ⓑ 5. ⓕ 6. ⓔ D 그것은 이 호텔에서 가장 좋은 방들 중 하나예요. E 1. 1) tall 2) much taller 그들은 세계 최고의 밴드들 중 하나예요. 스티브 잡스는 세계에서 가장 유명한 최고경영자들 중 한 사람이었어요. My Grammar Notes 1. much longer 2. and 3. the, the p.23 4. one, one 2. 1) famous 2) more and more famous 3. 1) larger 2) the largest 4. 1) dangerous 2) much more dangerous 5. 1) very difficult 2) more and more difficult 3) much more difficult 6. 1) the hottest 2) hotter and hotter Step1 Warm-Up A 1. very 2. much 3. very 4. much p.24-25 3) much hotter 5. much 6. very B 1. better 2. more 3. the more 4. warmer and warmer 5. more 6. worse and worse C 1. one of the best 2. one of the largest 3. one of the smallest islands 4. one of the most famous actors 5. one of the happiest moments F 1. much smarter 2. weaker and weaker 3. the most popular 4. much more comfortable 5. the more G 1. much 2. one of 3. more 4. much cuter 5. the longest rivers 6. the better 7. the loudest animals Step3 Grammar into Writing p.30-31 D 1. faster 2. much faster 3. the fastest A 1. Brazil is larger than India. 4. slower 5. the slowest 2. China is much larger than India. 3. India is the smallest country of the Step2 Practice p.26-29 three. A 1. 1) a larger, much 2) a large, very 2. 1) piano well, very 2) piano better, much 3. 1) is sweet, very 2) is sweeter, much 3. fatter and fatter 4. more, more popular 4 - Grammar Bean 4 4. 1) is tidy, very 2) is tidier, much B 1. darker, darker 2. better and better warmer. 3. 1) the highest B 1. 1) much heavier than 2) This book is much thicker than that book. 2. 1) smaller and smaller 2) The earth is getting warmer and 2) A whale is one of the biggest animals in the world. Grammar Bean 4권_해답 4교.indd 4 2018. 9. 27. 오후 3:31 4. 1) much older than 2) My computer is much faster than yours[your computer]. 5. 1) The more, the more 2) The more I learn, the more I forget. C 1. the harder I practiced 2. the worse 3. much better 4. the best baseball players 9. the + 비교급, the + 비교급: ~할수록 점점 더 …하다 10. one of the + 최상급 + 복수명사: 가장 ~한 …중 하나 11. ④ 빈칸 앞에는 최상급이 쓰이고 뒤에는 집단(회사) 이 이어지므로 ‘~에서’의 의미인 in이 알맞다. 12. ③ very 다음에는 비교급을 쓸 수 없다. 13. 비교급을 강조할 때는 much(훨씬)를 쓴다. 14. the + 비교급, the + 비교급: ~할수록 점점 더 …하다 15. one of the + 최상급 + 복수명사: 가장 ~한 …중 하나 p.32-34 1. 비교급 앞에 much를 써서 비교급의 의미를 강조할 그는 체중을 줄이기로 결심했어요. 1. ② 2. ⑤ 3. ④ 4. ② 5. ③ 6. ⑤ 7. shorter and shorter 8. ① 9. ⑤ 10. ④ 11. ④ 12. ③ 13. much smarter than 14. The faster the train runs, the earlier you can get there. 15. She is one of the most successful actresses 수 있다. 2. one of the + 최상급 + 복수명사: 가장 ~한 …중 하나 3. the + 비교급, the + 비교급: ~할수록 점점 더 …하다 4. 비교급 + and + 비교급: 점점 더 ~한[하게] one of the + 최상급 + 복수명사: 가장 ~한 …중 하 나 다 비교급 + and + 비교급: 점점 더 ~한[하게] 6. 비교급을 강조할 때는 부사 much를 쓴다. the + 비교급, the + 비교급: ~할수록 점점 더 …하 7. 비교급 + and + 비교급: 점점 더 ~한[하게] 8. ① dark and dark → darker and darker to부정사 B 나의 꿈은 가수가 되는 것이에요. 나는 쉬고 싶어요. 우리는 당신을 다시 보기를 바라요. 우리는 걸어서 인도를 여행할 계획을 짰어요. 그 과학자는 괴물을 만들어내는 것을 좋아해요. C 일할 시간이에요. 저는 쓸 돈이 없어요. 당신은 마실 것을 원하나요? 그녀는 할 일이 많아요. D 나는 그림을 그리려고 연필을 샀어요. 그 아이들은 동물들을 보러 동물원에 갈 예정이에요. My Grammar Notes 1. to 2. 명사, to 3. 형용사, to 4. 부사, to p.37 정답 및 해설 - 5 5. careful의 비교급은 앞에 more를 붙여서 만든다. 그녀는 영어를 공부하려고 캐나다에 갈 거예요. Grammar Bean 4권_해답 4교.indd 5 2018. 9. 27. 오후 3:31 Step1 Warm-Up p.38-39 A 1. O 2. O 3. X 4. X 5. O 6. X 7. X 8. X 9. O 10. O 11. X 12. O 13. O 차례야. 6. bakery buy 14. X 15. O 16. X B 1. 1) cooks 2) to cook 2. 1) to eat 2) eats 3. 1) to listen 2) listen 4. 1) got 2) to get 5. 1) to read 2) read C 1. laundry to do 2. work to do 3. plans to go 4. the time to learn 5. nothing to eat 6. newspapers to read 7. clothes to wear D 1. to be on time 2. to catch the train 3. to see a baseball game 4. to visit Canada 5. to buy some food 6. to take pictures → 나는 빵을 좀 사러[사기 위해] 제과점에 갔다. B 1. to see 2. to arrive 3. to wake up 4. to pass 5. to visit 6. to fix C 1. ⓐ 2. ⓑ 3. ⓑ 4. ⓐ 5. ⓐ 6. ⓒ 7. ⓑ 8. ⓐ 9. ⓒ 10. ⓒ 11. ⓐ 12. ⓒ 13. ⓑ 14. ⓒ 15. ⓒ 16. ⓑ 17. ⓐ 18. ⓒ D 1. decided to keep 2. learn to swim 3. wanted to marry 4. began to clean 5. something to drink 6. time to exercise 7. nothing to say 8. money to take 9. a magazine to read 10. expect to hear E 1. He came to the restaurant to eat dinner. my exam. her hands. 2. We used the map to find the hotel. 3. I am going to the library to study for 4. She went to the bathroom to wash 5. She turned on the computer to play Step2 Practice A 1. likes swim p.40-43 games. F 1. to know 2. to meet 3. to stay → 그는 수영하는 것을 매우 좋아한다. 4. to travel 5. to see 6. to visit 7. to walk 2. time say → 작별인사를 할 시간이다. 3. came see Step3 Grammar into Writing p.44-45 → 그녀는 어제 날 보러[보기 위해] 왔다. A 1. I hope to make foreign friends. 4. decided be 5. turn do → 그는 과학자가 되기로 결심했다. 2. Andy plans to buy a new car. 3. My job is to translate foreign languages. → 설거지할 너의 차례야. / 네가 설거지할 4. We decided to move to another city. 6 - Grammar Bean 4 Grammar Bean 4권_해답 4교.indd 6 2018. 9. 27. 오후 3:31 B 1. 1) to lose weight 1. 동사 hope 뒤에는 ‘~하는 것’의 의미로 명사처럼 쓰 2) Peter is saving to buy a bicycle. 이는 to부정사가 와야 한다. 2. 1) to learn Japanese 2) Mia went to New York to see musicals. 3. 1) to fix my computer 2) They are waiting for someone to fix their car. 4. 1) to meet her friends 2) Brian often goes home to take a nap. C I love to play soccer. Someday, I 2. ‘~하기 위해’의 의미로 부사처럼 쓰이는 to부정사가 와야 한다. 3. decided의 목적어로 to부정사가 와야 하므로 빈칸 에는 동사원형이 들어가야 한다. ④ saved → save 4. want의 목적어로는 to부정사나 명사가 올 수 있다. ① eat pizza → to eat pizza 또는 pizza 5. 각 빈칸에 ‘~하기 위해서’의 의미로 부사처럼 쓰이는 to부정사와 동사 wish의 목적어로 명사처럼 쓰이 는 to부정사가 적절하다. 6. to부정사를 만들 때는 to 뒤에 동사원형을 쓴다. 7. ①②③⑤ ~하는 것(명사 역할), ④ ~할(형용사 역할) want to be a great soccer player. My 8. ①③④⑤ ~하기 위해(부사 역할) dream is to win the World Cup. But ② ~하는 것(명사 역할) I’m just a beginner right now. I need for a coach to help me. I’ll learn to 9. want는 일반동사이므로 조동사 do를 써서 의문문 을 만들어야 하며 want의 목적어로 to부정사가 와 kick the ball to get a goal! 나는 축구하는 것을 정말 좋아해요. 언젠가 나는 훌륭한 축구선수가 되고 싶어요. 내 꿈을 10. ‘사기 위해’의 의미로 부사처럼 쓰이는 to부정사 to 야 한다. buy가 와야 한다. 11. 의미상 ‘해야 할 숙제’라는 의미이므로 do 앞에 to 를 써서 명사 homework를 꾸며주어야 한다. 월드컵에서 우승하는 거예요. 하지만 나는 지금 ④ do → to do 그저 초보자예요. 나는 나를 도와줄 코치(감독)가 필요해요. 나는 공을 차고, 패스하고, 드리블할 12. 의문사 Why를 사용해 이유를 묻고 있으므로, ‘~하 기 위해’라는 부사처럼 쓰이는 to부정사를 이용해 대 것을 배울 거예요! 답해야 한다. 13. climb 앞에 to를 써서 형용사처럼 쓰이는 to부정 사로 명사(the first person)를 꾸며 주어야 한다. p.46-48 14. ‘be동사 + to부정사’의 형태로 ‘~은 …하는 것이다’ 의 의미로 be동사 뒤에 명사처럼 쓰이는 to부정사 1. ④ 2. ④ 3. ④ 4. ① 5. ⑤ 6. ⑤ 7. ④ 8. ② 9. ④ 10. ③ 11. ④ 가 와야 한다. 12. to make 13. Who was the first 와야 한다. 15. ‘~하기 위해’의 의미로 부사처럼 쓰이는 to부정사가 person to climb Mt. Everest? 14. My plan is to get there early. 15. I study hard to be a teacher. 정답 및 해설 - 7 Grammar Bean 4권_해답 4교.indd 7 2018. 9. 27. 오후 3:31 동명사 Step2 Practice A 1, 3, 6, 8 p.54-57 B 그의 직업은 영어를 가르치는 것이에요. 그녀는 춤추는 것을 즐겨요. 우리는 숙제를 하는 것을 끝냈어요. C 나는 조종사가 되고 싶어요. 우리는 우리 집을 팔기로 결심했어요. 그들은 뮤지컬 보는 것을 즐겨요. 당신은 편지 쓰는 것을 끝냈나요? Jenny는 노래 부르는 것을 좋아해요. B 1. washing 2. is 3. walking 4. barking 5. is 6. watching 7. playing 8. is C 1. eating 2. Learning 3. playing 4. reading 5. Traveling 6. Exercising D 1. Climbing mountains 2. riding horses 3. taking photographs 4. running for an hour 5. playing soccer 6. smoking cigarettes My Grammar Notes 1. -ing 2. 명사 3. is 4. to부정사, 동명사 p.51 E 1. eating 2. watching 3. to meet 4. barking 5. to be 6. to cook 7. speaking 8. to stay Step1 Warm-Up A 1. reading 2. playing p.52-53 F 1. to see 2. fixing 3. isn’t 4. reading 5. to speak 6. crying 3. Seeing, believing 4. listening 7. making 8. waiting 5. Speaking 6. Eating 7. Keeping G 1. want to stay 2. kept calling C 1. ⓑ 2. ⓐ 3. ⓔ 4. ⓓ 5. ⓒ 6. ⓖ 7. ⓗ A 1. Learning a new language is 8. writing B 1. 1) watching 2) watch 2. 1) tell 2) telling 3. 1) dances 2) dancing 4. 1) drives 2) driving 5. 1) playing 2) plays D 1. talking 2. to go 3. taking, to take 8. ⓕ 4. to get 5. to meet 6. brushing, to brush 7. playing, to play 8. shopping, to shop 3. hope to be 4. stopped smoking 5. finished making 6. enjoy relaxing 7. decided to learn 8. expected to see 9. gave up fixing 10. avoids eating Step3 Grammar into Writing p.58-59 interesting. 2. Driving in the rain is not safe. 3. Becoming a famous actress is her dream. 4. Getting up early is a good habit. 5. Wearing a tie is not healthy. B 1. 1) buying 8 - Grammar Bean 4 Grammar Bean 4권_해답 4교.indd 8 2018. 9. 27. 오후 3:31 2. 1) smiling question. 3. 1) doing 4. 1) watching 2) We gave up waiting for John. 는 목적어로 to부정사를 취한다. 2) Jane kept asking the same 10. 문장의 주어는 Cleaning those rooms로, 동명 9. ② seeing → to see 사가 주어일 때 단수 취급한다. ② are → is 2) He finished writing a letter to Jake. 2) I avoid eating chicken late at night. 11. 운전하는 것을 멈췄다고 했으므로, stop 뒤에 목적 어 역할을 하는 동명사 driving을 써야 한다. ①의 to drive는 ‘~하기 위해’의 의미로 부사처럼 쓰이는 to부정사이다. C 1. is traveling 2. hope to visit 12. finish 뒤에는 동명사를 쓴다. 3. started to save / started saving 4. Do you want to join me? 13. 문장의 주어는 ‘영어로 말하는 것’이므로 동명사 (Speaking) 형태로 시작하고, 동명사는 단수 취급 하므로 동사 자리에 needs가 이어지는 것이 알맞 다. p.60-62 14. give up은 목적어로 동명사를 취한다. 15. (1) promise는 목적어로 to부정사를 취한다. 2) quit은 목적어로 동명사를 취한다. ( 1. ② 2. ② 3. ④ 4. ② 5. ③ 6. ④ 7. ③ 8. ⑤ 9. ② 10. ② 11. ② 12. Sumin finished playing the guitar. 13. Speaking in English needs practice. 14. We gave up persuading Jack. 15. (1) I promised to go to the zoo. (2) My dad quit drinking coffee. 전치사 1 (장소, 위치) 1. many books를 목적어로 취하면서 문장의 주어 역할을 해야 하므로 동명사인 Reading이 알맞다. 2. decide, want, hope, promise 뒤에는 목적어 로 to부정사를 써야 한다. 3. plan과 want 뒤에는 to부정사를, enjoy 뒤에는 동명사를 쓴다. like와 hate 뒤에는 to부정사와 동 명사 모두 쓸 수 있다. B 1. 우리는 런던에 있는 한 호텔에 머물렀어요. 그는 캐나다에 있는 한 공항에 있어요. 나는 그 식당에 있는 탁자에 앉았어요. 그들은 그 가게에 있는 계산대에 서 있었어요. 2. 책상 위에 책 두 권이 있어요. 나의 고양이는 의자 아래에 있어요. 4. ② 동명사가 문장의 주어로 쓰일 때는 단수 취급한 그녀는 내 앞에 앉아 있었어요. 다. 5. ①②④⑤ 동명사, ③ 현재진행형 6. ①②③⑤ 진행형, ④ 동명사 7. keep 뒤에는 동명사를, promise 뒤에는 to부정 사를 목적어로 쓴다. 8. avoid와 keep은 목적어로 동명사를, 동사 wish 한 소년이 나무 뒤에 숨어 있어요. Kevin은 그 탁자를 창문 옆에 두었어요. C 나는 Tony와 Mike 사이에 앉았어요. 여기서 박물관까지는 1킬로미터예요. 정답 및 해설 - 9 Grammar Bean 4권_해답 4교.indd 9 2018. 9. 27. 오후 3:31 My Grammar Notes 1. 전치사 2. 목적격, him 3. in, at, at, in p.65 5. under my desk Step1 Warm-Up p.66-67 A 1. Emily is sleeping on the sofa. A 1. ⓓ 2. ⓒ 3. ⓑ 4. ⓐ 5. ⓔ B 1. is the sofa 2. stay home 3. Spanish Mexico 4. met the fountain 5. girl the tree 6. building this street Step3 Grammar into Writing p.72-73 2. I saw many stars in the sky. 3. There are some toys under the closet. 4. Who is the girl behind you in the picture? B 1. 1) under the tree 2) There are many fish under the sea. 7. standing Mike 8. guy you 2. 1) in front of us 2) He is singing in 9. travel Paris front of many people. C 1. in 2. between 3. next to 4. on 5. on 6. in 7. next to 8. on 9. behind 10. in front of 11. between 3. 1) between the earth and the moon 2) What is the distance between Seoul and Tokyo? 4. 1) next to my house Step2 Practice p.68-71 2) The bookstore is next to my school. A 1. on 2. on 3. in 4. from 5. to C 1. behind the red car 6. next to 7. behind 8. between 2. next to the church B 1. in my pocket 2. at the bus stop 3. in the sea 4. in the bottle 5. in New York 6. at a hotel C 1. in 2. on 3. under 4. in front of 5. next to 6. from 7. between 8. at 9. from 10. behind D 1. on 2. in 3. at 4. under 5. between, and 6. behind 7. in 3. in front of the hospital 4. between the hospital and the church p.74-76 1. ⑤ 2. ② 3. ③ 4. ① 5. ② 6. between, and 7. from, to 8. ③ 9. ⑤ 10. ④ 11. ② 12. ⑤ 13. ⑤ 14. He is standing in front of the 8. next to 9. in front of 10. from, to bookstore. E 1. in 2. on 3. me 4. at 5. at 6. in 15. The bakery is behind the bank. 7. in front of F 1. next to the bakery 2. a lake behind my house 3. a glass door in front of you 4. from home to Seoul Tower 10 - Grammar Bean 4 1. ⑤ in front of: ~ 앞에 2. 특정 지점을 가리킬 때는 전치사 at을 쓴다. 3. on: ~위에 4. 안팎이 명확히 구분되거나 국가·도시 등 넓은 장소 Grammar Bean 4권_해답 4교.indd 10 2018. 9. 27. 오후 3:31 를 가리킬 때는 전치사 in을 쓴다. 5. ② 전치사 뒤에는 명사나 목적격 대명사가 온다. 우리는 어제 동물원에 갔어요. 나는 조부모님과 함께 살아요. 6. between A and B: A와 B 사이에 7. from A to B: A에서 B까지 8. next to: ~ 옆에 from A to B: A에서 B까지 between A and B: A와 B 사이에 9. in front of: ~ 앞에 10. ①②③⑤ under, ④ at 11. ② next → next to 12. ⑤ he → him My Grammar Notes 1. in, at, on 2. by, for, to, with 3. on, on p.79 4. to, to Step1 Warm-Up p.80-81 A 1. in 2. on 3. at 4. in 5. on 6. in 7. in 8. at 9. in 10. at 11. on 12. at 13. on 14. on 13. 장난감 자동차는 상자 위에 있다. 그 상자는 책장 B 1. after 2. before 3. after 4. before 앞에 있다. 그 책장은 의자와 크리스마스트리 사 5. after 이에 있다. 큰 창문 하나가 크리스마스트리 뒤에 C 1. with 2. about 3. to 4. with 5. from 있다. 6. for ⑤ 크리스마스트리는 책장 옆에 있으며, 책장이 의자 D 1. ⓑ 2. ⓓ 3. ⓐ 4. ⓕ 5. ⓒ 6. ⓔ 와 크리스마스트리 사이에 있다. 14. in front of: ~ 앞에 15. behind: ~ 뒤에 전치사 2 (시간, 기타) A 1. 나는 2008년에 태어났어요. 수업은 9시에 시작해요. 겨울 방학은 12월 21일에 시작해요. 2. 당신은 8시 정각 전에 집에 와야 해요. 우리는 종종 방과 후에 야구를 해요. 그들은 파리에 일주일 동안 머물렀어요. B 그 TV 프로그램은 동물들에 관한 것이에요. 나는 버스를 타고 학교에 가요. 나는 당신을 위해 특별한 케이크를 만들었어요. Step2 Practice p.82-85 A 1. at 10:30 2. in 1756 3. on Tuesdays 4. in the morning 5. on his birthday 6. at night 7. On June 14 B 1. in 2. after 3. at 4. before 5. for 6. after C 1. in 2. at 3. on 4. by 5. about 6. with 7. for 8. from 9. to 10. between D 1. with 2. about 3. to 4. by 5. with 6. for 7. at 8. before 9. for 10. after E 1. on 2. in 3. on 4. to 5. by 6. at F 1. I like to go fishing with my dad. 2. Paul talked about his hobby. 3. I practice the drums from 5 to 6 p.m. 4. Andy sent a text message to his classmates. 정답 및 해설 - 11 Grammar Bean 4권_해답 4교.indd 11 2018. 9. 27. 오후 3:31 Step3 Grammar into Writing p.86-87 A 1. ⓓ, I will have a party on my birthday. 2. ⓒ, Jake went to Paris by airplane. 3. ⓑ, Adam sent an e-mail to his friend. 4. ⓐ, Jessica eats bread with warm B 1. 1) in, for 2) He stayed in Japan for 에는 전치사 before가 적절하다. 6. in + 오전, by + 교통수단 7. ①②③⑤ ~을 위해, ④ ~ 동안 8. ①③④⑤는 ‘~에, ~로’라는 의미로 가야 할 목적지를 나타내는 반면, ②는 ‘~에게’라는 뜻으로 행위의 대 상을 가리킬 때 쓰인다. 9. about: ~에 대한 10. ① in + 계절 ② by + 교통수단 ③ in + 월 ⑤ on + 날짜 2) I watch TV at 8 in the evening. 12. with: ~와 함께, after: ~후에 milk. three weeks. 2. 1) at, in 3. 1) for, after school. 4. 1) with 2) I bought this book for Tom after 2) Kate wrote a letter with a new pen. C between, at, on, in, with, for 11. about: ~에 대한 13. on + 특정한 날 14. at + 특정 시점 15. with: ~을 가지고 접속사 p.88-90 1. ④ 2. ② 3. ③ 4. ③ 5. ③ 6. ① 7. ④ 8. ② 9. ⑤ 10. ④ 11. about 12. with, after 13. on 14. I often have a cup of coffee at night. 15. Can you eat these noodles with chopsticks? A 그는 젊고 부유해요. 나는 감기에 걸려서 병원에 갔어요. B 나는 샌드위치에 달걀과 치즈, 그리고 햄을 넣어요. 그 영화는 길었지만 흥미로웠어요. 당신은 어젯밤에 밖에 나갔나요, 아니면 집에 머물렀나요? 1. ④ 요일 앞에는 전치사 on을 쓴다. 너무 더워서, 나는 창문을 열었어요. 2. 구체적인 시간이나 장소의 한 지점을 가리킬 때는 전 C 나는 아팠을 때, 일찍 잠자리에 들었어요. 치사 at을 쓴다. 3. ‘~ 위에’라는 장소의 의미를 나타내거나 특정한 날을 가리키는 전치사는 on이다. 4. 첫 번째 빈칸에는 파리로 간다고 했으므로 목적지를 나타내는 전치사 to를 쓰고, 비행기는 교통수단이므 로 두 번째 빈칸에는 by를 쓰고, 세 번째 빈칸 뒤에 는 월요일이 이어지므로 전치사 on을 쓴다. 내가 오늘 아침에 일어났을 때, 오전 10시였어요. 엄마가 집에 오시기 전에, 나는 숙제를 끝내야 해요. 영화가 시작하기 전에, 우리는 10분의 시간이 있어요. 숙제를 하고 난 후에 나는 밖에 나갈 거예요. 당신이 그 책을 읽고 난 후에 제가 그걸 빌려도 5. 쇼 시작 10분 전에 휴대전화 전원을 껐으므로, 빈칸 될까요? 12 - Grammar Bean 4 Grammar Bean 4권_해답 4교.indd 12 2018. 9. 27. 오후 3:31 비가 많이 왔기 때문에, 그는 세차하지 않았어요. D 1. and 2. but 3. after[After] 4. before 나는 휴대폰을 잃어버려서 당신에게 전화하지 5. When[when] 않았어요. My Grammar Notes 1. 접속사 2. but, or, so, 명사, 형용사 3. when, before, because Step1 Warm-Up A 1. big and white 2. Tuesday or Wednesday 3. She was sad, but she didn’t cry. 4. Let’s go out after the rain stops. 5. I make a plan before I try something. 6. to travel to Europe when I am 20 7. It’s cold outside, so I am going to 8. I like Sunday because I don’t have to wear a coat. go to school. B 1. and 2. but 3. or 4. but 5. so 6. and 7. so 8. or C 1. before 2. because 3. when 4. Because 5. After 6. after 7. when 8. before D 1. ⓓ 2. ⓐ 3. ⓑ 4. ⓕ 5. ⓔ 6. ⓒ 7. ⓖ E 1. When 2. before 3. because 4. when 5. after 6. but 7. so p.93 8. before 9. because 10. After F 1. ① 2. ② 3. ③ 4. ③ G 1. after 2. she was late 3. so 4. sang p.94-95 5. and 6. sweet Step3 Grammar into Writing p.100-101 A 1. because I was tired 2. but I am short 3. so I ate some ice cream 4. slowly and carefully 5. or in the afternoon B 1. I always feel sick after I ride a roller coaster. home. warm. 2. When it is raining, I watch TV at 3. I didn’t wear a jacket because it was 4. Can I read a comic book before I do 5. You must brush your teeth after you my homework? eat chocolate. 6. When I was young, I sometimes had Step2 Practice A 1. apples strawberries p.96-99 terrible dreams. C but, so, because, or 2. diligent, she 3. light I 4. you I’m 5. Seoul in 6. dark, we 7. bad, they B 1. ① 2. ① 3. ③ 4. ② 5. ① C 1. or 2. but 3. so 4. because 5. when 6. and 정답 및 해설 - 13 Grammar Bean 4권_해답 4교.indd 13 2018. 9. 27. 오후 3:31 1. ④ 2. ④, ⑤ 3. ③ 4. ④ 5. ⑤ 6. ② 7. ② 8. ④ 9. ③ 10. ④ 11. after[After] 12. because he is sick 13. I had lunch before I came here. 14. I decided to speak and write in English every day. 15. (1) because it is broken (2) so I can’t bake cookies 1. ④ after: ~한 후에 2. ④⑤ when(~할 때)과 so(그래서)는 문장과 문장을 연결해 주는 접속사이다. 3. so(그래서)는 뒤에 사건의 결과가, because(~이 기 때문에)는 뒤에 사건의 원인 혹은 이유가 서술된 다. 4. but: 그러나, so: 그래서 5. 접속사 and에 연결되는 부분이 running이므로 jumping이 알맞다. 접속사 or로 연결되는 부분 이 to look in the mirror이므로, go가 적절하 다. 이때 앞에 to부정사의 to가 생략되었다. 접속 사 but으로 연결되는 부분이 앞 문장 전체이고 의 미상 반전의 내용이 적절하므로, 마지막 빈칸에는 it wasn’t there가 와야 한다. 6. before는 전치사와 접속사 두 가지로 쓰일 수 있으 므로, 뒤에는 (대)명사나 ‘주어 + 동사’가 올 수 있다. ②에는 주어가 없다. 7. when: ~할 때 8. ④ 접속사 or에 의해 연결되는 부분이 동사 go이므 로 watching이 아닌 watch가 적절하다. 9. 의미상, ‘다리를 다쳤지만 병원에 가지 않았다’가 자 연스러우므로 첫 번째 접속사는 but으로, ‘한국에 오기 전에 스페인에 있었다’가 자연스러우므로 두 번 째 접속사는 Before로 고쳐야 한다. 10. ①②③⑤ ~할 때 (접속사), ④ 언제 (의문사) p.102-104 13. before: ~하기 전에 14. 의미상 접속사 and로 연결되는 부분이 speak이므 로, writing을 write로 고쳐 써야 한다. write 앞 에 to부정사의 to가 생략되었다. 15. (1) 의미상, ‘병이 깨졌으니 이 병을 만지지 마라’가 자연스러우므로 접속사 because와 it is broken 을 이용해 문장을 완성한다. ( 2) 의미상, ‘밀가루가 없어서, 쿠키를 구울 수 없 다’가 자연스러우므로 접속사 so와 I can’t bake cookies를 이용해 문장을 완성한다. 명령문과 제안문 My Grammar Notes 1. 동사원형 2. Don’t 3. ~하자, not p.107 4. Why, How Step1 Warm-Up p.108-109 A 1. ⓔ 2. ⓐ 3. ⓓ 4. ⓒ 5. ⓑ B 1. Look 2. Bring 3. Turn 4. Don’t eat 5. Never go 6. Don’t play 7. Never cross 8. Tell C 1. see 2. make 3. play 4. be 5. not go 6. Let’s not D 1. Let’s 2. Shall we 3. Why don’t you 4. How about 5. What about 6. Let’s not 11. after가 전치사로 쓰일 때는 뒤에 명사가 오고, 접 Step2 Practice p.110-113 속사로 쓰일 때는 뒤에 ‘주어 + 동사’가 온다. A 1. Clean 2. Don’t[Never] eat 3. Don’t[Never] worry 4. Be 12. because: ~ 때문에 14 - Grammar Bean 4 Grammar Bean 4권_해답 4교.indd 14 2018. 9. 27. 오후 3:31 5. Don’t[Never] sing 4. Shall we have some tea? B 1. Let’s 2. Let’s 3. Let’s not 4. Let’s 5. Don’t[Never] worry about that 5. Let’s 6. Let’s not 7. Let’s not problem. 8. Let’s not C 1. Why don’t, go 2. Let’s play 6. Why don’t we study together? 7. Let’s eat cookies for dessert. 3. Shall we 4. Let’s go 5. about taking C Classroom Rules D 1. Listen to me carefully. •Keep the classroom clean. 2. Let’s go to the movies tonight. •Not run in the hallway. 3. Don’t[Never] be late for a meeting •Listens carefully to your teacher. again. •Let’s don’t fight with classmates. 4. Why don’t you help that little child? •Wash your hands before lunch. 5. Wear a seat belt when you drive. • Don’t never use cell phones in E 1. Turn 2. we take 3. Never be class. 4. Don’t[Never] send 5. Let’s not ride 6. Let’s buy 7. What[How] about having 8. Why don’t we swim 9. Why don’t we try 1. Never run in the hallway. 2. Listen carefully to your teacher. 3. Let’s not fight with classmates. / Don’t fight with classmates. F 1. Be 2. go 3. Don’t be 4. Turn off 4. Don’t[Never] use cell phones in class. 5. Let’s not 6. Don’t[Never] 7. take 8. sing 9. playing 10. What about 11. not send 12. take 13. climb p.116-118 14. buy 15. Never drink 16. be 1. ② 2. ③ 3. ③ 4. ② 5. ⑤ 6. ① 17. going 18. Watch 7. ② 8. ④ 9. ④ 10. ③ 11. ② 12. Why don’t we Step3 Grammar into Writing p.114-115 13. Don’t play computer games late. A 1. Be quiet in the library. 2. Don’t eat anything late at night. 3. Let’s go skating right now. 4. Let’s not see that horror movie. 5. Why don’t you try this toast? 6. How about traveling to Brazil? 14. Never[Don’t] move immediately when the traffic light turns red. 15. How about stopping by my place? 1. Let’s로 시작하는 제안문의 부정은 Let’s 바로 뒤 에 not을 붙인다. 2. 문맥상 ‘~하지 마라’라는 의미가 되어야 하므로 빈칸 B 1. Put the backpack on the table. 에는 Don’t 또는 Never가 적절하다. 2. What about going to Disneyland? 3. Let’s not pick these flowers. 3. What about + (동)명사 ~? = How about + (동)명사 ~? 정답 및 해설 - 15 Grammar Bean 4권_해답 4교.indd 15 2018. 9. 27. 오후 3:31 4. 명령문의 부정형: Don’t[Never] + 동사원형 ~ 제안문: What[How] about + (동)명사 ~? 그들은 피곤해요, 그렇지 않나요? Jenny는 수영을 못해요, 그렇죠? 5. ⑤ How about 뒤에는 (동)명사가 올 수 있다. Jake와 나는 여기서 만날 거예요, 그렇지 6. Why don’t you 뒤에는 동사원형이 오고, 명령문 않나요? 은 동사원형으로 시작한다. 7. 이가 아파 아무것도 먹을 수가 없으므로 치과의사에 게 가보라는 말이 적절하다. 8. 명령문은 동사원형으로 시작한다. 9. ①②③⑤ 점심으로 피자를 주문하자. (제안문) ④ 우리 왜 점심으로 피자를 주문하지 않았니? (의문 10. ③ Let’s eat not → Let’s not eat 11. ② 수영을 하러 가자는 제안에 동의한 후에 수영을 문) 있다. 2. 그들은 지금 슬프지 않아요, 그렇죠? Jeff는 피아노를 잘 쳐요, 그렇지 않나요? 당신은 운전할 수 있어요, 그렇지 않나요? My Grammar Notes 1. how, what (1) How (2) 형용사, 명사 p.121 2. 부가의문문 (1) 긍정 (2) 시제 (3) 대명사 하지 말라는 것은 어색하다. Step1 Warm-Up p.122-123 12. Let’s go ~는 Why don’t we ~?로 바꿔 쓸 수 A 1. ? 2. ! 3. ! 4. ? 5. ! 6. ? 7. ! 8. ? 13. 명령문의 부정형: Don’t[Never] + 동사원형 ~ 14. 명령문의 부정형: Don’t[Never] + 동사원형 ~ 15. How about + (동)명사 ~?: ~하는 게 어때? B 1. What 2. How 3. What 4. What 5. How 6. How 7. What C 1. ⓒ 2. ⓑ 3. ⓐ 4. ⓔ 5. ⓖ 6. ⓓ 7. ⓗ 9. ! 8. ⓕ 감탄문과 부가의문문 A 그는 매우 친절해요. → (그는) 정말 친절하군요! 그 경기는 흥미진진해요. → (그 경기는) 정말 흥미진진하군요! 그녀는 매우 예쁜 소녀예요. → (그녀는) 정말 예쁜 소녀군요! 그 책은 재미있어요. → (그것은) 정말 재미있는 책이군요! B 1. 당신은 지루해요, 그렇지 않나요? 당신은 그를 모르죠, 그렇죠? Tom은 피자를 먹었어요, 그렇지 않나요? 16 - Grammar Bean 4 D 1. isn’t she 2. was he 3. doesn’t he 4. didn’t we 5. will you 6. can’t she 7. did they 8. are they Step2 Practice p.124-127 A 1. ② 2. ① 3. ② 4. ② 5. ② 6. ① 7. ② B 1. What a lazy girl! 2. What an exciting movie! 3. What a great chance it is! 4. How expensive the bag is! 5. How generous the man is! 6. How comfortable these shoes are! C 1. ① 2. ① 3. ③ 4. ② 5. ② 6. ③ D 1. isn’t it 2. does she 3. didn’t he 4. can you 5. won’t they 6. aren’t you Grammar Bean 4권_해답 4교.indd 16 2018. 9. 27. 오후 3:31 E 1. can play, can’t you it? Step3 Grammar into Writing p.128-129 A 1. How perfect 2. What delicious 2. 감탄을 나타내는 부분에 명사가 없을 때는 How를 이용해서, 감탄을 나타내는 부분에 명사가 있을 때는 What을 이용해 감탄문을 만든다. 세 번째 문장은 3. How wide 4. can’t swim, can you 일반동사 현재형이 쓰인 긍정문이므로, 부가의문문 2. is, isn’t he 3. likes, doesn’t she 4. didn’t get, did they F 1. How tall 2. What a strange 3. How clear 4. What a lovely girl 5. How old G 1. What a pretty 2. did, didn’t 3. How kind 4. help, won’t you 5. What a sad 6. is, isn’t it H 1. fast she 2. How stupid 3. am I 4. What a lazy 5. won’t you 6. didn’t they 7. can you 5. likes, doesn’t he 6. can save, can’t he B 1. 1) are, aren’t you 2) You are Japanese, aren’t you? 2. 1) What a brave 2) What a small puppy! 3. 1) know, does she he? 4. 1) will teach, won’t you p.130-132 1. ③ 2. ⑤ 3. ④ 4. ④ 5. didn’t she 6. ① 7. ① 8. ④ 9. ② 10. ③ 11. ④ 12. ③ 13. pretty the dress is 14. What a nice picture it is! 15. You can keep your promise, can’t you? 명사? 1. 조동사의 긍정형 부가의문문: 조동사+ 대명사? 일반동사 과거형의 부정형 부가의문문: didn’t + 대 은 부정의 형태로 쓴다. 3. 부가의문문에 didn’t가 쓰였으므로 앞 문장에는 일 반동사 과거형의 긍정문이 올 수 있다. ④는 be동사 의 과거형이 쓰인 문장이다. 4. s t o r y 는 셀 수 있 는 단 수 명 사 이 므 로 형 용 사 (interesting) 앞에 a를 쓴다. 앞 문장이 과거시제 이므로 부가의문문도 과거시제로 쓴다. 5. 일반동사의 과거형이 쓰인 긍정문이므로 부가의문문 6. how 감탄문: How + 형용사 + 주어 + 동사! 7. 앞이 부정문이므로, 부가의문문은 긍정의 형태로 쓴 다. 이때 부가의문문의 어순은 ‘be동사 + 주어?’이 8. what 감탄문: What( + a/an) + 형용사 + 명사(+ 주 2) Danny doesn’t know my name, does 은 ‘didn’t + 대명사?’로 쓴다. 2) Mr. Choi will teach you science, 다. won’t he? C 1. is wonderful, isn’t it? 어 + 동사)! 2. How beautiful the colors were! / What the beautiful colors they were! 3. What a cute squirrel! / 9. ①③④⑤ How, ② What 10. ③ What amazing score! → What an amazing score! How cute a squirrel was! 11. ④ doesn’t he → didn’t he 4. was an interesting experience, wasn’t 12. ③ will을 이용하여 앞으로의 일을 묻는 말에 과거 정답 및 해설 - 17 Grammar Bean 4권_해답 4교.indd 17 2018. 9. 27. 오후 3:31 시제(didn’t)로 답하는 것은 어색하다. 5. Isn’t 6. Don’t 7. Aren’t 8. Didn’t 13. how 감탄문: How + 형용사 + 주어 + 동사! B 1. Yes 2. they are 3. Yes 4. I can’t 14. what 감탄문: What( + a/an) + 형용사 + 명사(+ 주 5. he didn’t 6. she does 7. No 8. Yes 어 + 동사)! C 1. Do 2. Which 3. or 4. Who 5. or 15. 약속을 지킬 수 있는 가능성에 대해 물었으므로 조동 사 can을 이용한 긍정문을 쓰고, 부가의문문은 부정 6. Which 의 형태로 쓴다. D 1. ⓒ 2. ⓕ 3. ⓓ 4. ⓑ 5. ⓐ 6. ⓔ 부정의문문과 선택의문문 Step2 Practice p.138-141 A 1. Aren’t they 2. Doesn’t he 3. Isn’t it 4. Can’t I 5. Wasn’t 6. Didn’t Chris B 1. ⓑ 2. ⓐ 3. ⓓ 4. ⓒ 5. ⓕ 6. ⓔ C 1. Aren’t you 2. Don’t you A 그들은 유명한 가수들이지 않나요? 3. Isn’t 4. Which, or 5. Does, or - 맞아요. 그들은 한국에서 매우 유명해요. 6. Who is, or 7. Is, or 당신은 검정색과 흰색 중 어떤 색상을 더 좋아하 E 1. ① 2. ② 3. ② 4. ③ 그가 이 만화책을 쓰지 않았나요? - 아니요, 그는 그것을 쓰지 않았어요. 당신은 하늘의 별들이 보이지 않나요? - 네, 보여요. 하늘에 별들이 많네요. B 당신은 커피나 차를 원하나요? - 저는 차를 원해요. 그들은 형제인가요, 친구인가요? - 그들은 친구예요. 나요? - 저는 흰색을 더 좋아해요. 당신과 당신의 언니 중 누가 더 키가 큰가요? - 제 언니가 키가 더 커요. My Grammar Notes 1. Isn’t she, Don’t you, Can’t you 2. or (1) or (2) Which, or, Who, or Step1 Warm-Up p.136-137 A 1. Doesn’t 2. Isn’t 3. Aren’t 4. Don’t 18 - Grammar Bean 4 8. Wasn’t, Yes, was 9. Can’t you, No, can’t 10. Didn’t you, I D 1. you, Yes, did 2. No, it isn’t 3. Yes, it is 4. No, she can’t 5. Did, or 6. Which do, or 7. Does, or 8. No, he doesn’t 9. Which, or 10. Which is, or F 1. Isn’t 2. Which 3. or 4. Doesn’t 5. or 6. or 7. do Step3 Grammar into Writing p.142-143 p.135 A 1. Don’t you like seafood? 2. Didn’t she tell the truth? 3. Do you go to school by bus or by 4. Who is your girlfriend, Emma or subway? Olivia? Grammar Bean 4권_해답 4교.indd 18 2018. 9. 27. 오후 3:31 5. Which season do you like better, 선택의문문이므로 or가 들어가야 한다. summer or winter? B 1. 1) Can’t 2) Can’t he eat carrots? 2. 1) Aren’t 3. 1) Which, or 2) Isn’t she interested in you? 2) Which do you want, cheese or butter? 4. 1) Who, or Jessica? C 1. Which do you like better? 2. Isn’t it exciting? 3. Don’t you want some water? 4. Yes, I do. 7. 부정의문문의 대답으로 긍정의 의미를 나타낼 때는 Yes를, 부정의 의미를 나타낼 때는 No를 쓴다. 8. 일반동사가 쓰인 과거시제의 부정의문문이므로 Didn’t로 시작해야 한다. 9. ③ ‘당신들은 친구인가요, 자매인가요?’라는 뜻으로, be동사로 시작하는 선택의문문이 되어야 하므로 Which가 들어갈 수 없다. 10. ③ 주어가 2인칭인 일반동사의 부정의문문은 시제에 따라 Don’t 혹은 Didn’t로 시작한다. 12. 일반동사가 쓰인 현재시제의 부정의문문이므로 Don’t로 시작한다. 이어지는 말로 보아 긍정의 대답 이 와야 하므로 ‘Yes, I do’를 쓴다. 13. 의문사가 있는 선택의문문은 ‘의문사 + 동사 + 주어 ~, A or B?’의 어순으로 쓴다. 14. 의문사가 있는 선택의문문으로 의문사가 주어 역할 을 할 때는 ‘의문사 + 동사 ~, A or B?’의 어순으로 2) Who planted the tree, you or 11. ④ 선택의문문에는 Yes나 No로 대답할 수 없다. 1. ② 2. ④ 3. ③ 4. ① 5. ② 6. ④ 와야 한다. p.144-146 쓴다. 15. 주말에는 바쁘다고 했으므로 정황상 부정의 대답이 7. ⑤ 8. ② 9. ③ 10. ③ 11. ④ 12. Don’t you like, Yes, I do 13. Which do you want, a hamburger or a sandwich? 15. No, I can’t. 14. Who waited for you, Jason or Lily? 1-2. 부정의문문은 동사의 부정형을 이용하며 이때 축약 3. B의 대답으로 보아 빈칸에는 Do 또는 Don’t가 들 형을 쓴다. 어가야 한다. 4. 빈칸 뒤 이어지는 말에 B가 A에 동의하고 있으므로 긍정의 Yes를 써서 대답한다. 5. 어떤 것이 더 좋은지 묻는 선택의문문이므로 의문사 Which가 들어가야 한다. 6. 일반동사가 쓰인 과거시제의 부정의문문이므로 첫 번째 빈칸에는 Didn’t가 적절하고, 두 번째 문장은 Grammar Bean 4권_해답 4교.indd 19 2018. 9. 27. 오후 4:15 정답 및 해설 - 19 M E M O Grammar Bean 4권_해답 4교.indd 20 2018. 9. 27. 오후 3:31 M E M O Grammar Bean 4권_해답 4교.indd 21 2018. 9. 27. 오후 3:31 M E M O Grammar Bean 4권_해답 4교.indd 22 2018. 9. 27. 오후 3:31 M E M O Grammar Bean 4권_해답 4교.indd 23 2018. 9. 27. 오후 3:31 M E M O Grammar Bean 4권_해답 4교.indd 24 2018. 9. 27. 오후 3:31 비교급과 최상급 Grammar Test Grammar Test ▶▶ Unit 1 ~ 2 A 1 stronger 2 tallest 3 big 4 better 5 smart 6 longest B 1 This color is darker than that color. 2 This soup is more delicious than that soup. 3 This tree is the tallest tree in the garden. 4 He is the fastest man in the world. C 1 the saddest 2 thicker than 3 heavier than 4 worse than 5 easier than 6 more, than D 1 bigger than 2 most 3 best 4 faster than 5 more 6 hotter 비교급과 최상급을 이용한 표현 A 1 faster, faster 2 much 3 smarter 4 richest 5 more, more 6 bigger, bigger B 1 much 2 very 3 shows 4 most C 1 The sooner, the more 2 larger and larger 3 one of the tallest 4 much more beautiful 5 more and more money 6 one of the most exciting D 1 more delicious 2 The longer 3 louder and louder 4 The deeper 5 much 6 computers 1 thicker, thickest 2 higher, highest 3 faster, fastest 4 better, best 5 movies 6 the hungrier 7 much 8 better 9 longer and longer 10 most 11 more 12 harder, more 13 much easier than 14 colder and colder 15 much faster than 16 heavier and heavier 17 one of the most beautiful 18 The earlier you come 19 This is one of the most successful novels 20 This bag is bigger than that bag. 21 He is much taller than his father. 22 She made better and better cakes. 23 The more you exercise 24 ③ 25 ② 26 ③ 27 ④ 28 ③ to부정사 A 1 to do 2 to meet 3 to drink 4 to write B 1 to find 2 to eat 3 an umbrella 4 to buy 5 to make 5 to read C 1 ⓑ 2 ⓑ 3 ⓒ 4 ⓐ 5 ⓐ D 1 to go to school 2 to go to France 3 to send 4 to drink 5 to call his friend 6 to take a break Workbook 41 동명사 30 He did his best to win the game. 31 ③ 32 ④ 33 ③ 34 ① 35 ③ 36 ④ A 1 skiing 2 eating 3 to take 4 singing 5 answering 6 to cook 7 getting B 1 playing 2 to be 3 to hear 4 asking 5 to buy 전치사 1 (장소, 위치) C 1 Telling lies is bad. A 1 for 2 in 3 with 4 on 5 for 6 on 2 I enjoy going to the zoo. 7 at 3 I love reading comic books. B 1 in the river 2 in your coffee 4 Her job is teaching students. 3 at the park 4 in the world 5 Talking with Julie is fun. 6 Yuri likes eating bread. 5 on the wall 6 on the table C 1 next to 2 at 3 in front of 7 I don’t like wearing glasses. 4 in[at] 5 behind 8 Mina started making sandwiches. D 1 My bag is under the desk. 9 Visiting other countries is exciting. 2 There are some flowers in the vase. 10 Eating fast food is not good for your 3 The ball rolled between the bed and the health. wall. 4 Mike drove from here to the park. 13 wearing 14 to meet 15 going 16 watches C 1 on Monday 2 for Alice 3 in the morning 전치사 2 (시간, 기타) A 1 for 2 before 3 after 4 for 5 after 6 on 7 on 8 before 9 from B 1 at 2 in 3 on 4 in 5 on 4 with blond hair 5 at midnight 6 for a month 7 after dinner 8 in December 9 with a ribbon 10 before sunset Grammar Test Grammar Test ▶▶ Unit 3 ~ 4 1 to talk 2 to catch 3 watching 4 Drinking 5 cleaning 6 to buy 7 Exercising 8 to stay 9 to be 10 going[to go] 11 O 12 Reading 17 is 18 to learn 19 to take 20 playing 21 drinking 22 to meet 23 to eat 24 Studying 25 Being honest is important. 26 He finished reading the novel. 27 She gave up waiting for his letter. 28 Listening to classical music is helpful. 29 He wants to visit his son. 42 Grammar Bean 4 접속사 A 1 when 2 Because 3 and 4 after 5 or 6 before 7 but B 1 when 2 before 3 because 4 so 5 but C 1 and 2 but 3 so 4 because 5 or 6 after 7 before 8 so 9 when 10 After B 1 move the table 2 don’t move the table 3 let’s move the table C 1 take 2 go 3 Be 4 buy 5 putting 6 take 7 Don’t[Never] D 1 Let’s meet at 3. 2 What about ordering pizza? 3 Finish your homework first. 4 Don’t worry about me. Grammar Test Grammar Test ▶▶ Unit 5 ~ 7 1 in 2 by 3 between 4 at 5 with 6 on 7 about 8 after 9 next to 10 turned on 11 wash 12 to 13 he bought 또는 buying 14 but 15 so 16 After 17 or 18 because 19 on Main Street between 4 p.m. and 6 p.m. 20 met Jessie in front of the school bus 21 am upset when you don’t listen to me 22 must do your homework before you play games 23 between, and 24 on Monday 25 After he took a shower 26 for two days 27 so I turned on the light 28 by bus on Tuesdays 29 ④ 30 ①, ③ 31 ② 32 ③ 33 ④ 34 ② 35 ① 명령문과 제안문 A 1 go out 2 Turn on 3 bring 4 meet 5 turn up 6 find 감탄문과 부가의문문 A 1 are you 2 doesn’t she 3 aren’t you 4 is she 5 can’t you 6 do you 7 won’t he 8 don’t they 9 didn’t she 10 aren’t we B 1 ① 2 ② C 1 What a nice 2 brave boy 3 How small 4 What a tall 5 How noisy D 1 What a difficult test! 2 How tall the building is! 3 What an interesting movie! 4 How cute the bird is! 5 What an expensive car! 6 What a handsome movie star! 부정의문문과 선택의문문 A 1 Aren’t you 2 Didn’t you 3 Isn’t he 4 Don’t you 5 Weren’t you B 1 Can’t he play the piano? 2 Didn’t you brush your teeth? 3 Isn’t the egg fresh? 4 Don’t you need glasses? Workbook 43 M E M O C 1 Do you go to school by bus or by bike? 2 Who do you like better, Dan or Nate? 3 Which do you want for dessert, cake or 4 Which sport do you play better, tennis or fruit? badminton? D 1 or 2 Who 3 Which 4 No, she isn’t. 5 Yes, I do. 6 Yes, she can. Grammar Test Grammar Test ▶▶ Unit 8 ~ 10 1 Don’t[Never] be late again. 2 Don’t you know my e-mail address? 3 How delicious (this soup is)! 4 You knew his secret, didn’t you? 5 Why don’t we clean the room together? 6 Are you from Australia or Canada? 7 Don’t[Never] 8 or 9 isn’t 10 cute child 11 No 12 How 13 What 14 about 15 do 16 Which 17 What a wonderful song! 18 She is lovely, isn’t she? 19 Shall we go to the movies tonight? 20 Which is easier, speaking or writing? 21 Don’t worry too much. 22 Didn’t she receive our letter? 23 What a funny movie! 24 You won’t go there, will you? 25 Let’s not buy the book. 26 ③ 27 ② 28 ④ 29 ① 30 ② 44 Grammar Bean 4

반응형